Sabtu, 22 Januari 2022

Simple Present tense part 3

 PRACTICE latihan

Bush Pilots

Bush pilots have interesting jobs. They fly special planes to Alaska’s bush country. This is a wild area, far away from cities with airports.Bush pilots carry people or supplies in their bush planes. They also help rescue people.Paul Claus is a famous bush pilot. He have a lot of experience, and he is an excellent pilot. Paul also owns a hotel in Alaska. He flies customers to his hotel and takes them on adventures. He goes to interesting places with them. It’s an exciting job!

 

Pilot Bush memiliki pekerjaan yang menarik. Mereka menerbangkan pesawat khusus ke negara bagian Alaska. Ini adalah daerah liar jauh dari kota dengan bandara.bush Pilot membawa orang atau perbekalan di pesawat semak mereka. Mereka juga membantu menyelamatkan orang. Paul Claus adalah bush  pilot yang terkenal Dia memiliki banyak pengalaman, dan dia adalah pilot yang sangat baik. Paul juga memiliki sebuah hotel di Alaska. Dia menerbangkan pelanggan ke hotelnya dan mengajak mereka bertualang. Dia pergi ke tempat-tempat menarik bersama mereka. Ini pekerjaan yang mengasyikkan!

 

10 EDIT. Read the paragraph. Find and correct five more errors with the simple present.

    EDIT. Baca paragraf. Temukan dan perbaiki lima kesalahan lagi dengan hadiah sederhana.

 

Bill is a mechanic. He knows a lot about cars. He works at a garage. He fixes cars and talks to customers. They ask questions about their cars. Bill works from 8:00 a.m. to 6:00 p.m. every day. He has a busy schedule, but he like his job very much.

 

Bill adalah seorang mekanik. Dia tahu banyak tentang mobil. Dia bekerja di garasi. Dia memperbaiki mobil dan berbicara dengan pelanggan. Mereka mengajukan pertanyaan tentang mobil mereka. Bill bekerja dari jam 8:00 pagi hingga 6:00 sore. setiap hari. Dia memiliki jadwal yang sibuk. Tapi dia sangat menyukai pekerjaannya.

11 PRONUNCIATION. Read the chart and listen to the examples. Then complete the exercises.

PENGALAMAN. Baca grafik dan dengarkan contoh-contohnya. Kemudian selesaikan latihannya.

 

The ending of third-person singular verbs has three sounds: /s/, /z/, /z/

Akhir dari orang ketiga kata kerja tunggal memiliki tiga suara: /s/, /z/, /z/

 

Walks jalan jalan

Pays membayar

Fixes perbaikan

 

1.       Say /s/ after /p/, /t/,/k/, and /f/ sounds. Ucapkan /s/ setelah /p/, /t/,/k/, dan /f/ berbunyi.

stop-stops berhenti

put-puts  menempatkan

work-works kerja

laugh-laughs tertawa

2.       Say /z/ after /b/, /d//g/, /l/, /m/, /n/, /p/, /r/, /v/, and /x/ sounds,and after vowel sounds.

Ucapkan /z/ setelah /b/, /d/,/g/, /l/, /m/, /n/, //, /r/,/v/, dan // bunyi, dan setelah bunyi vokal.

rub-rubs gosok

come-comes datang

love-loves suka

read-reads baca

spin-spins berputar

bathe-bathes mandi

bag-bags tas

sing-sings nyanyi

pay-pays bayar

feel-feels perasaan

hear-hears dengar

go-goes pergi

3.       Say /z/ after verbs that end in /s/, /z/, //, /t/,/d/, and /ks/. Ucapkan /z/ setelah kata kerja yang berakhiran /s/, /z/, //, /t/,/d/, dan /ks/.

kiss-kisses ciuman

wash-washes cuci

judge-judges hakim

buzz-buzzes mendengung

watch-watches jam

relax-relaxes santai

 

Read the sentences about Rick’s schedule. Then listen and circle the sound you hear for the verb in each sentence. Baca kalimat tentang jadwal Rick. Kemudian dengarkan dan lingkari suara yang Anda dengar untuk kata kerja di setiap kalimat.

 

Rick’s Schedule ( Jadwal schedule )

a.       Rick wakes up at 6:15 a.m. every morning.Rick bangun pukul 06:15 setiap pagi.

b.       He jogs for an hour in the park. Dia joging selama satu jam di taman.

c.        Then he takes a shower. Kemudian dia mandi.

d.       He brushes his teeth. Dia menyikat giginya

e.        He eats breakfast at 7:45. Dia makan sarapan pukul 7:45.

f.        He reads the newspaper. Dia membaca koran.

g.        He washes the dishes. Dia mencuci piring.

h.       Then he drives to work. Kemudian dia mengemudi untuk bekerja.

i.         He starts work at 8:30. Dia mulai bekerja pada pukul 8:30.

j.         He goes home at 5:30. Dia pulang jam 5:30.

k.       He relaxes on Saturday and Sunday. Dia bersantai pada hari Sabtu dan Minggu.

l.         He loves weekends! Dia suka akhir pekan!

 

Work with a partner. Practice reading the sentences from exercise A. Pay attention to the pronunciation of the –s and -es endings. Bekerja dengan pasangan. Latihan membaca kalimat dari latihan A. Perhatikan pengucapan akhiran –s dan -es.

 

Look at the list of activities in the chart. Then listen to the conversation between two teachers. Who does each activity? Check () the correct column(s). Lihatlah daftar kegiatan di grafik. Kemudian dengarkan percakapan antara dua guru. Siapa yang melakukan setiap kegiatan? Centang () kolom yang benar.

 

READ, SPEAK & WRITE. BACA, BICARA & MENULIS.

A Read the e-mail about Rosa’s new job. Guess her job. Then discuss your idea with a partner.

A Membaca email tentang pekerjaan baru Rosa. Tebak pekerjaannya. Kemudian diskusikan ide Anda dengan pasangan.

 

To: Sato, Akiko

Subject: New Job!

Hi Akiko,

Good news! I have a new job. I work for an office supply company. I have a busy schedule, but

I love the work. On Monday, I go to the office. I meet with my boss and plan my schedule for the

week. I visit customers and sell our products during the week. I drive to different cities here in New

York. I also fly to California every month. I work really hard, but the job pays well, so I’m happy.

See you soon!

Rosa

 

Kepada: Sato, Akiko

Subjek: Pekerjaan Baru!

Hai Akiko,

Kabar baik! Saya memiliki pekerjaan baru. Saya bekerja di sebuah perusahaan peralatan kantor. Saya memiliki jadwal yang sibuk, tetapi saya menyukai pekerjaan itu. Pada hari Senin, saya pergi ke kantor. Saya bertemu dengan bos saya dan merencanakan jadwal saya untuk

pekan. Saya mengunjungi pelanggan dan menjual produk kami selama seminggu. Saya berkendara ke berbagai kota di sini di New York. Saya juga terbang ke California setiap bulan. Saya bekerja sangat keras, tetapi pekerjaan itu membayar dengan baik, jadi saya senang.

Sampai jumpa lagi!

Rosa

 

B Write five sentences about Rosa’s new job. Use the information from the e-mail in exercise A.

B Tulis lima kalimat tentang pekerjaan baru Rosa. Gunakan informasi dari email dalam latihan A.

 

Rosa goes to the office on Monday

Rosa meets with her boss and her make plan for the week

Rosa visits customers and sell our product during the week

Rosa drives to different cities in new York

Rosa also flies to California every month

 

APPLY. In your notebook, write a paragraph about a friend’s or family member’s job. Do not write the

name of his or her job. Use the model to help you. MENERAPKAN. Di buku catatanmu, tulislah sebuah paragraf tentang pekerjaan teman atau anggota keluarga. Jangan tulis nama pekerjaannya. Gunakan model untuk membantu Anda.

 

My cousin Maya has an interesting job.She has ballet class every morning. Then,she goes to the gym and exercises for two hours. She has a short break after lunch,and then she practices her dances. She gives performances on the weekends. Sepupu saya Maya memiliki pekerjaan yang menarik. Dia memiliki kelas balet setiap pagi. Kemudian, dia pergi ke gym dan berolahraga selama dua jam. Dia memiliki istirahat sejenak setelah makan siang, dan kemudian dia berlatih tariannya. Dia memberikan pertunjukan di akhir pekan.

 

My wife Mitha has an interesting job.he leaves at 08 am He walks to work.. she can bring her son. he teaches children to play and learn. He comes home at 11 am.

 

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

TATALAKSANA PENYERAHAN PEMBERITAHUAN RENCANA KEDATANGAN SARANA PENGANGKUT, MANIFES KEDATANGAN SARANA PENGANGKUT DAN MANIFES KEBERANGKATAN SARANA PENGANGKUT

 PERATURAN MENTER! KEUANGAN REPUBLIK IN DONESIA NOMOR 158/PMK.04/2017 Point - point yang di catat . PERATURAN MENTERI KEUANGAN REPUBLIK INDO...