PRACTICE latihan
Bush Pilots
Bush pilots have
interesting jobs. They fly
special planes to Alaska’s bush country. This is a wild area, far away from
cities with airports.Bush pilots carry people or supplies in their bush planes.
They also help rescue people.Paul Claus is a famous bush pilot. He have a lot
of experience, and he is an excellent pilot. Paul also owns a hotel in Alaska.
He flies customers to his hotel and takes them on adventures. He goes to
interesting places with them. It’s an exciting job!
Pilot Bush memiliki pekerjaan yang menarik. Mereka menerbangkan
pesawat khusus ke negara bagian Alaska. Ini adalah daerah liar jauh dari kota dengan bandara.bush Pilot
membawa orang atau perbekalan di pesawat semak mereka. Mereka juga membantu
menyelamatkan orang. Paul Claus adalah bush pilot yang terkenal Dia memiliki banyak
pengalaman, dan dia adalah pilot yang
sangat baik. Paul juga memiliki sebuah hotel di Alaska. Dia menerbangkan pelanggan ke hotelnya dan
mengajak mereka bertualang. Dia
pergi ke tempat-tempat menarik bersama mereka. Ini pekerjaan yang mengasyikkan!
10 EDIT. Read the paragraph. Find and correct five more errors
with the simple present.
EDIT. Baca paragraf.
Temukan dan perbaiki lima kesalahan lagi dengan hadiah sederhana.
Bill is a mechanic. He knows a lot about cars. He works at a
garage. He fixes cars and talks to customers. They ask questions about their
cars. Bill works from 8:00 a.m. to 6:00 p.m. every day. He has a busy schedule,
but he like his job very much.
Bill adalah seorang mekanik. Dia tahu banyak tentang mobil.
Dia bekerja di garasi. Dia memperbaiki mobil dan berbicara dengan
pelanggan. Mereka mengajukan pertanyaan tentang mobil mereka. Bill bekerja dari
jam 8:00 pagi hingga 6:00 sore. setiap hari. Dia memiliki jadwal yang sibuk. Tapi
dia sangat menyukai pekerjaannya.
11 PRONUNCIATION. Read the chart and listen to the examples.
Then complete the exercises.
PENGALAMAN. Baca grafik dan dengarkan contoh-contohnya. Kemudian
selesaikan latihannya.
The ending of third-person singular verbs has three sounds: /s/,
/z/, /z/
Akhir dari orang ketiga kata kerja tunggal memiliki tiga suara:
/s/, /z/, /z/
Walks jalan jalan
Pays membayar
Fixes perbaikan
1.
Say /s/ after /p/, /t/,/k/,
and /f/ sounds. Ucapkan /s/ setelah /p/,
/t/,/k/, dan /f/ berbunyi.
stop-stops berhenti
put-puts menempatkan
work-works kerja
laugh-laughs tertawa
2.
Say /z/ after /b/, /d//g/,
/l/, /m/, /n/, /p/, /r/, /v/, and /x/ sounds,and after vowel sounds.
Ucapkan /z/ setelah /b/, /d/,/g/,
/l/, /m/, /n/, //, /r/,/v/, dan // bunyi, dan setelah bunyi vokal.
rub-rubs gosok
come-comes datang
love-loves suka
read-reads baca
spin-spins berputar
bathe-bathes mandi
bag-bags tas
sing-sings nyanyi
pay-pays bayar
feel-feels perasaan
hear-hears dengar
go-goes pergi
3.
Say /z/ after verbs that end
in /s/, /z/, //, /t/,/d/, and /ks/. Ucapkan /z/ setelah kata kerja yang berakhiran /s/, /z/, //,
/t/,/d/, dan /ks/.
kiss-kisses ciuman
wash-washes cuci
judge-judges hakim
buzz-buzzes mendengung
watch-watches jam
relax-relaxes santai
Read the sentences about
Rick’s schedule. Then listen and circle the sound you hear for the verb in each
sentence. Baca kalimat tentang jadwal Rick. Kemudian dengarkan dan lingkari
suara yang Anda dengar untuk kata kerja di setiap kalimat.
Rick’s Schedule ( Jadwal schedule )
a. Rick wakes up at 6:15 a.m. every
morning.Rick bangun pukul 06:15 setiap pagi.
b. He jogs for an hour in the park. Dia joging selama
satu jam di taman.
c.
Then he takes a shower.
Kemudian dia mandi.
d. He brushes his teeth. Dia menyikat giginya
e.
He eats breakfast at 7:45.
Dia makan sarapan pukul 7:45.
f.
He reads the newspaper. Dia
membaca koran.
g.
He washes the dishes. Dia
mencuci piring.
h. Then he drives to work. Kemudian dia mengemudi
untuk bekerja.
i.
He starts work at 8:30. Dia
mulai bekerja pada pukul 8:30.
j.
He goes home at 5:30. Dia pulang jam 5:30.
k. He relaxes on Saturday and Sunday. Dia bersantai
pada hari Sabtu dan Minggu.
l.
He loves weekends! Dia suka akhir pekan!
Work with a partner. Practice reading the sentences from exercise
A. Pay attention to the pronunciation of the –s and -es endings. Bekerja dengan
pasangan. Latihan membaca kalimat dari latihan A. Perhatikan pengucapan akhiran
–s dan -es.
Look at the list of activities in the chart. Then listen to the
conversation between two teachers. Who does each activity? Check (✓) the correct column(s). Lihatlah daftar kegiatan di grafik.
Kemudian dengarkan percakapan antara dua guru. Siapa yang melakukan setiap
kegiatan? Centang (✓) kolom yang benar.
READ, SPEAK & WRITE. BACA, BICARA & MENULIS.
A Read the e-mail about Rosa’s new job.
Guess her job. Then discuss your idea with a partner.
A Membaca email tentang pekerjaan baru Rosa. Tebak pekerjaannya.
Kemudian diskusikan ide Anda dengan pasangan.
To: Sato, Akiko
Subject: New Job!
Hi Akiko,
Good news! I have a new job. I work for an office supply
company. I have a busy schedule, but
I love the work. On Monday, I go to the office. I meet with my
boss and plan my schedule for the
week. I visit customers and sell our products during the week. I
drive to different cities here in New
York. I also fly to California every month. I work really hard,
but the job pays well, so I’m happy.
See you soon!
Rosa
Kepada: Sato, Akiko
Subjek: Pekerjaan Baru!
Hai Akiko,
Kabar baik! Saya memiliki pekerjaan baru. Saya bekerja di sebuah
perusahaan peralatan kantor. Saya memiliki jadwal yang sibuk, tetapi saya
menyukai pekerjaan itu. Pada hari Senin, saya pergi ke kantor. Saya bertemu
dengan bos saya dan merencanakan jadwal saya untuk
pekan. Saya mengunjungi pelanggan dan menjual produk kami selama
seminggu. Saya berkendara ke berbagai kota di sini di New York. Saya juga
terbang ke California setiap bulan. Saya bekerja sangat keras, tetapi pekerjaan
itu membayar dengan baik, jadi saya senang.
Sampai jumpa lagi!
Rosa
B Write five sentences about Rosa’s new job. Use the information
from the e-mail in exercise A.
B Tulis lima kalimat tentang pekerjaan baru Rosa. Gunakan
informasi dari email dalam latihan A.
Rosa goes to the office on Monday
Rosa meets with her boss and her make plan for the week
Rosa visits customers and sell our product during the week
Rosa drives to different cities in new York
Rosa also flies to California every month
APPLY. In your notebook, write a paragraph about a friend’s or
family member’s job. Do not write the
name of his or her job. Use the model to help you. MENERAPKAN.
Di buku catatanmu, tulislah sebuah paragraf tentang pekerjaan teman atau
anggota keluarga. Jangan tulis nama pekerjaannya. Gunakan model untuk membantu
Anda.
My cousin Maya has an interesting job.She has ballet class every
morning. Then,she goes to the gym and exercises for two hours. She has a short
break after lunch,and then she practices her dances. She gives performances on
the weekends. Sepupu saya Maya memiliki pekerjaan yang menarik. Dia memiliki
kelas balet setiap pagi. Kemudian, dia pergi ke gym dan berolahraga selama dua
jam. Dia memiliki istirahat sejenak setelah makan siang, dan kemudian dia
berlatih tariannya. Dia memberikan pertunjukan di akhir pekan.
My wife Mitha has an interesting job.he leaves at 08 am He walks
to work.. she can bring her son. he teaches children to play and learn. He comes
home at 11 am.